Reklam

'Denizciliğin başkenti Tuzla'da su sporları yapamaz hale geldik'

Özellikle Tuzla'da yaşayan gençlerin ve çocukların eğitim alıp yarışlara katıldığı Tuzla Deniz Yıldızı Kulübü Tuzla Marina yapıldıktan sonra kendisine yer bulamadı. Eskiden Tuzla Marina'nın bulunduğu alanda gençleri eğiten kulüp marinanın farklı yerlerde çalışmalarını devam ettirmeye çalışsa da şu anki eğitim alanları elverişli olmadığı için iyi bir eğitim veremiyorlar. Konuyla ilgili Amatör Denizciler Derneği Başkanı ve Tuzla Deniz Yıldızı Kulübü geçmiş dönem başkanı Melih Yıldız İstanbul Gerçek'e sorunları ve bu sorunlara son verecek çözümleri anlattı.

12 Haziran 2021 - 09:26 - Güncelleme: 12 Haziran 2021 - 09:33
Berfin Bakay

'TUZLA MARİNA YAPILAN ALAN ÇOCUKLARI YETİŞTİRDİĞİMİZ ALANDI'

Tuzla Deniz Yıldızı Spor Kulübü Derneği 2006 yılında deniz sporlarının yaygınlaşması ve bu alanda sporcu yetiştirmek amacı ile Tuzla’da kurulmuş ve faaliyetlerine Tuzla’da devam etmektedir. Bu kapsamda kulüp faaliyetleri sporu sevdirmek, spor çalışmalarının gelişmesine katkıda bulunmak üzerinedir. Faaliyet gösterdiği spor dallarında amatör ruhlu sporcular yetiştirmektedir. Kürek, kano, rafting, yüzme, yelken ve triatlon gibi spor dallarında faaliyetleri olan kulüp, faaliyet gösterdiği spor dallarında düzenlenen resmi ve özel yarışmalara katılmaktadır. Kısıtlı imkânlarla ancak inanç, disiplin, çalışma ve takım ruhu ile verilen mücadeleler sonucu kano branşında; 8 Türkiye Şampiyonluğu, 3 Türkiye ikinciliği  2 Türkiye üçüncülüğü olmak üzere her yıl ana branşında dereceye girmeyi başarmıştır.

Tuzla Deniz Yıldızı Spor Kulübü Derneği, Milli Takıma pek çok sporcu kazandırmakla birlikte Milli takım Baş Antrenörü de bünyesinde yetişen sporculardan oluştuğunu, Yılda yaklaşık 200 sporcuya eğitim verilmekte, ayrıca yaz okulları ile altyapıdan üstyapıya sporcu yetiştirilmektedir. Bu güne kadar 1500 sporcu yetiştirmiş, her dönem milli takıma sporcu gönderilmiştir. Bu sporların doğası gereği, antrenmanların kıyıdan başka yerde yapılması mümkün olmayıp, dalgası az, korunaklı kıyılar en elverişli alanlar olduğunu belirten Yıldız, şu anda eğitim yapacak alan bulamadıklarını söyledi. bunun nedeninin Tuzla Marina'nın yapıldıktan sonra çalışacak alan bulamadıklarından kaynaklandığını söyledi.

Yıldız konuya ilişkin olarak şu ifadeleri kullandı:

Marina’nın alanı bizim denize indiğimiz, çocukları yetiştirdiğimiz alandı. Tuzla Marina'nın yapımı başladıktan sonra bizi önce geçici olarak İTÜ Denizcilik Fakültesinin içine verdiler. (gençlik gemisinin bulunduğu alan) Orada mükemmel bir alanımız vardı. Orada da başarılar devam etti. Çok kalabalık olduğumuz için kanoya ağırlık vermiştik. Son gittiğimiz yarışlarda 80 çocuğa kadar ulaştık. Bir yaz döneminde 100-150 çocuk sabahtan akşama kadar geliyordu. Fakat İTÜ Denizcilik fakültesi ile olan sözleşmemiz Tuzla Marina'nın bitiş tarihine kadardı. Belediye bize Tuzla Marina bitince kullanılabilir bir alan yapacağını söylemişti. Belediye bu sözünü gerçekleştiremedi. Bizim hala bir yerimiz yok. Biz yine yer bulamıyoruz. İstanbul'un en büyük sahili olan ilçe Tuzla. Denizcilik açısında da bakarsak Tuzla denizciliğin başkenti. Böyle büyük bir başkentte su sporları yapamaz hale geldik.

'TUZLA BELEDİYESİNİN SU SPORLARINA DAHA ÇOK DESTEK VERMESİ BEKLENİYOR'

Deniz Yıldızı gibi kulüplerin maddi bir getirisi olmadığını söyleyen Başkan Melih Yıldız, üyelerin ve özellikle yönetim kurulunda görev yapan arkadaşların katkısıyla bu kulüp kalkındırılıyor dedi. Yıldız şöyle devam etti: ''Diğer rakip olarak gördüğümüz kulüplerin hepsinin arkasında belediyeler ya da spor il müdürlükleri var. Tuzla Belediyesinin bize elbette destekleri oldu ama diğerlerinde herşeyi belediye karşılıyor. Bu kadar sahili olan bir ilçenin ya da belediyenin daha fazlasını yapması gerekiyordu. Sadece bizim kulübümüz için değil su sporlarına daha çok önem ve destek verilmesini bekliyorduk.  Su sporları Tuzla için en çok destek verilen branş olması lazım ama yetersiz kalınıyor.''

“SU SPORLARINI BIRAKIP YER ARAYIŞINA GİRDİK”

Sıkıntılı bu dönemde Tuzla Deniz Yıldızının Başkanı Ali Rıza UZ bey ve yönetim kurulunda görev alan arkadaşlar, sporcu yetiştirmeyi bırakıp yer sorununu çözmeye odaklanmak zorunda kaldılar. Bu dönem yönetim kurulu ile  veliler yer sorununu konuşmak üzere belediye başkanı ziyaret edildi. Bu görüşmeye  bende katıldım Elimizdeki tüm veri ve araştırmalarla Tuzla Belediyesi'ne müracaat ettiklerini belirten Yıldız, kendilerine halk plajınının gösterildiğini söyledi.

Yıldız, “Biz veliler ile birlikte belediyeye gittik, bu kadar çocuk var iyi yerlere geldiler ve bizim bir yere ihtiyacımız var dedik. O zaman bize Tuzla Belediyesi'nin halk plajınını gösterdiler ama çok dalgalı bir alandı orası. Biz razı olduk çünkü su olsunda bizim için önemli değil. Kışı orada geçirdik ama plajı açacağız diyip oradan da bizi çıkarttılar. Bu sefer biz yine dışarda kaldık. Kulüpte bu durumlardan dolayı sporu bıraktı ve yer bulma işine girişti. Şu an hala bir yer yok ama Milli Emlak’a ait korunması gereken Tuzla Gölünde çalışmalarımızı devam ettiriyoruz. Belediye bize bir yer vermediği için Tuzla Gölü’nde izinsiz çalışma yapmamıza ses çıkarmıyorlar” dedi.

Üzüldüğüm bir konuda  kıyı kanunlarında  ‘kıyıdan başka yerde yapılamayan kamu yararına olan yapılara izin verilir’ maddesi olmasına rağmen su sporlarına yer bulunamazken, kamu yararı adına yapıyoruz deyip daha ucuz hizmet veren restoran yapılabiliyor.

'ÇOCUKLARA DENİZCİLİĞİ DE ÖĞRETMEMİZ GEREKİYOR'

Melih Yıldız, Gençlik Gemisinde gençler için yapılan tüm projesinin belediyenin kıyı kenar çizgisi dışında her yerde yapılabilir projeler olduğunu , bu alanı kendilerinin kullanabileceğini belirterek şöyle konuştu:

Biz Tuzla’nın içinde bir yer istiyoruz. Gençlik Gemisi'nin olduğu yer su sporları için harika bir alan. Fakat gençlik gemisi bina olarak kullanılıyor ve gençler için çok güzel bir projeler yapılıyor. Ama bu projeyi Şifa Mahallesinde ya da başka bir mahallede de yapabilirsin. Fakat biz su sporlarını maalesef başka bir alanda yapamıyoruz.  Su sporları diyorum ama sadece kano, kürek ya da yelken değil denizciliği de öğretmemiz gerekiyor. Tuzla’da yaşıyoruz ama hala deniz görmemiş, yüzme bilmeyen çocuklar var. Burayı biz kullanılabilir hale getirebilirsek o çocuklara da denizi göstermiş ve tanıtmış olabiliriz.

'VATAN SADECE KARA PARÇASINDAN OLUŞMUYOR'

Yıldız, “Burada ki sorunlar da güzellikler de denizden başlıyor. Biz denizci değiliz demek kadar komik bir şey olamaz. Tuzla’da teknesi olup da koyacak yer bulamayan çok fazla insan var. Belediye bunun içinde ayrıca bir alan açmıyor ve zor durumda kalıyoruz.  Vatan sadece kara parçasından oluşmuyor, deniz sahamızı unutmamız gerek. Deniz Yıldızı’nın şuanda tek sorunu yer. Bu sorunu çözersek her sene çok ciddi sayıda çocuk yetiştirebiliriz” dedi.